Referanseintervju med Bjørn Alsterberg

En visjon for Visere

Bjørn Alsterberg har en lang historie som gründer, med erfaring fra flere vellykkede selskaper siden 90-tallet. Nå er han leder og hodejeger for Visere, et selskap med et innovativt fokus på rekruttering. Under oppstartsfasen til bedriften bidro Arild med teknologiske ferdigheter, kunnskap og en personlighet som løftet prosjektet.

bjørn altsterberg
visere

Bjørn og Arild møttes først gjennom nettverk og felles erfaringer i bransjen. Deres første samarbeid var gjennom It’s Learning, en bedrift Bjørn var med på å bygge, der Arild ble ansatt. Senere krysset deres veier igjen da Arild jobbet som regionsjef i Centric. Arild følte behov for en endring, og Bjørn hadde en idé om et nytt selskap. Sammen jobbet de for å utvikle dette konseptet til noe mer.

 

Visere ble skapt med et mål om å dekke et “Whitespot” i markedet – et område uten dekning og med stort potensiale for vekst. Bjørn hadde en klar visjon, men Arild brakte med seg noe unikt til bordet: evnen til å implementere ny teknologi på effektive måter, noe som gjorde Visere mer unik og konkurransedyktig.

 

Bjørn beskriver Arild som en utadvendt og synlig mann, en naturlig selger og nettverksbygger som alltid klar til å skape nye forbindelser.

 

“Arilds energi og evne til å løfte folk rundt seg var har alltid inspirert meg. Han er en mann med mye energi, som ser muligheter der andre ser utfordringer”. 

 

Hans personlige tilstedeværelse og evne til å vekke oppmerksomhet og interesse er noe Bjørn verdsetter høyt, og er noe det som gjorde han til en unik bidragsyter i Visere.

 

Selv om Bjørn hadde konseptet klart, var det Arild som hjalp til med å spisse inn markedsføringen og finne riktig tilnærming. Blant annet var det Arild som foreslo navnet Visere, et navn som i dag representerer selskapets visjon om å lede og inspirere.

 

I dag står Visere som et resultat av visjonen og konseptet til Bjørn, og hjelpen han fikk av Arild. Sammen komplimenterte de hverandre der Bjørn sin strategiske erfaring og Arild sin innovative tankegang og positive energi var en god kombinasjon.

Del denne artikkelen:

Boost salget ditt med vårt eksklusive nyhetsbrev!

Vil du ha de ferskeste tipsene, strategiene og innsiktene innen salgscoaching rett i innboksen din? Meld deg på vårt nyhetsbrev for å få tilgang til verdifull kunnskap som kan løfte salgskompetansen din til nye høyder.

Scroll to Top